bullseyeמטרת התכנית

תכנית "גישורים" הנה תכנית ארצית המהווה כתובת מקצועית למרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה הקיימים בישראל וליוזמות חדשות להקמת מרכזים נוספים לגישור ודיאלוג בקהילה. התכנית מסייעת למרכזים לפעול באופן המותאם לאופי הקהילה והיישוב, מתוך ראייה רחבה של מגוון ההיבטים התרבותיים, החברתיים  והקהילתיים וההשלכות של מצבי הקונפליקט והסכסוך על חיי חברי הקהילה בפרט והקהילה בכללותה.

התוכנית שואפת:

  • להוות גוף ידע ארצי וכתובת מקצועית תומכת למרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה וליוזמות חדשות להקמה.
  • ליצור ולהעמיק שותפויות עם גופים ציבוריים ארציים להגברת השימוש בגישור ודיאלוג כדרך חיים.
  • לאגם את הידע על ידי כתיבת התורה המקצועית וחכמת העשייה, בשיתוף מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה ברחבי הארץ.
  • להכשיר, למקצע ולגבש אמות מידה וסטנדרטים משותפים בעבודה לרשת מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה ברחבי הארץ.
  • להגביר את המודעות בקרב הציבור הרחב ליתרונות שיש לגישור ולדיאלוג ולפועלם של מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה.

partnersשותפים

תכנית גישורים הינה תוכנית של השירות לעבודה קהילתית במשרד העבודה, הרווחה, והשירותים החברתיים, בניהול עמותת מוזאיקה ובשיתוף עם המרכז הבין תרבותי לירושלים.

התוכנית פועלת בשיתוף פעולה לקידום מרכזי הגישור עם גופים וארגונים רבים, ביניהם משטרת ישראל, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הנהלת בתי המשפט, התאחדות מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה, אוניברסיטת בר אילן ומוסדות אקדמיים נוספים, משרד מבקר המדינה, הרשות לביטחון קהילתי, אגפים שונים במשרד הרווחה ומשרדי ממשלה נוספים.

כמו כן, התוכנית עובדת בשיתוף פעולה עם תכניות נוספות בתוך מוזאיקה, כגון תכנית רבנים ושייח'ים מגשרים ועוד.

toolsהתפתחות התוכנית ויישומה

התכנית החלה את דרכה בשנת 2003, ביוזמת ג’וינט ישראל ובשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה: משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הקליטה, משרד החינוך ומשרד הבינוי והשיכון. התוכנית החלה להיות מופעלת במוזאיקה מאז שנת 2007.

 

משנת 2011, התכנית מופעלת כשירות בחסות השירות לעבודה קהילתית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בניהולה המקצועי של עמותת מוזאיקה – המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה, ובשיתוף המרכז הבין-תרבותי בירושלים.

 

תכנית גישורים מהווה כיום מעטפת מקצועית רחבה ל-45 מרכזי גישור ודיאלוג בקהילה ולכ- 20 יוזמות להקמתם: ליווי המרכזים, הכשרות, פורומים, פיתוח ידע וקידום אסטרטגי של תחום הגישור והדיאלוג בקהילה.

התכנית מעניקה שירותי ייעוץ, ליווי והכוונה למרכזי גישור ודיאלוג ברחבי הארץ וליוזמות להקמתם.

התכנית מפעילה מערכת של הכשרות, קורסים, פורומים מקצועיים, כנסים, ימי עיון ורשת מקצועית במטרה להעניק כלים, ידע, כישורים ומיומנויות בתחומים של יישוב סכסוכים בהסכמה בקהילה, מניעת קונפליקטים ודיאלוג קהילתי.

התוכנית פועלת לפיתוח הידע והכלים המתאימים שיאפשרו למרכזים לפעול באופן מקצועי המותאם לאופי היישוב שלהם, בדגש על גישה קהילתית רב תרבותית.

במסגרת המאמצים להטמעת השפה הגישורית בקרב החברה הישראלית הרחבה, התוכנית מפעילה פרויקטים שונים, ביניהם:

כנס גישורים

דיבור חדש: שבוע גישור ודיאלוג הארצי

 

לפרטים נוספים:

אתר התוכנית

teamצוות התוכנית

בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית ותואר שני בייעוץ ארגוני. מגשרת
עם ניסיון מקצועי עשיר בתחומים השונים.
בעבר ניהלתי את מרכז הגישור והדיאלוג בקהילה בלוד. בנוסף, עסקתי בתחום קהילה נגישה ועבודה קהילתית
בתכנית. כיום אני פועלת למצב ולהרחיב את עולם הגישור והדיאלוג בקהילה ברחבי הארץ, יחד עם צוות מופלא ושותפים נהדרים.
נשואה להלל ואמא לארבעה.
קמה כל בוקר בהתרגשות לעסוק בהבאת שלום והגברת הדיאלוג בחברה הישראלית.

בעלת תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית. סטודנטית לתואר שני במסגרת מסלול מחקרי בניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בר-אילן.
בעלת תעודת גישור בסיסי, פרקטיקום, גישור במשפחה, גישור בין-דורי, אימון ביישוב סכסוכים והנחיית קבוצות.
מובילה את תחום פיתוח ההכשרות ואיגום הידע בנושאים שונים שבליבת העשייה של מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה, כגון: חינוך, אקטיביזם לסובלנות וערים מעורבות. בנוסף, אחראית על בנייה וניהול של הכשרות ייעודיות למגשרים במרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה, ומלווה מקצועית עשרות מרכזים בהקמה בכל הנוגע לפעילות שוטפת, בניית אסטרטגיה ומתן דגשים וכלים בתהליך ההקמה.

בתפקידי, אני אחראית על מיזם 'דיבור חדש: שבוע הגישור והדיאלוג בקהילה', אשר מבקש – באמצעות עשרות אירועים ברחבי הארץ – לקדם את שפת הגישור ובניית ההסכמות בקהילה ולחשוף את העשייה במרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה לציבור הרחב.

פעילה חברתית, אוהבת לטייל ולבשל לכל המשפחה והחברים.

רכז מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה בחברה הערבית במסגרת תכנית 'גישורים'.

בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת מ-Eastern Mediterranean University שבצפון קפריסין ותואר שני בניהול ויישוב סכסוכים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. איש חינוך וניהול מערכות חינוך מזה 25 שנים.

אחראי על פיתוח תחום הגישור והדיאלוג בקהילה בחברה הערבית, במטרה להיטיב עם איכות החיים בחברה הערבית ולהטמיע את השפה הגישורית כערך עליון וכדרך חיים.

תושב אום אל פחם, נשוי ואב לשלושה.

בעלת תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותקשורת ותואר שני בחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם מהאוניברסיטה העברית.

התחלתי את דרכי במוזאיקה כרכזת אינטייק של מרכז הגישור ובניית ההסכמות בקהילה בירושלים; תפקיד מרתק אותו ביצעתי למעלה מ-3 שנים. בעבר, עבדתי באגף לקשרי חוץ באוניברסיטה העברית, וכן כקצינת נפגעים בשירות קבע בצה"ל – בליווי משפחות שכולות, פצועים ונכים – ובתפקידי מטה.

אני מגשרת, ואוהבת במיוחד לגשר במקרים של סכסוכי שכנים, בהם ניתן להביא באופן כמעט מיידי לשינוי חיובי משמעותי בחיי היומיום של האנשים, תוך דגש על יחסים מתמשכים.

בתפקידי בשתי התוכניות, אני מלווה את הקורסים, ההכשרות והסדנאות, שותפה לכתיבת החומרים ואחראית לשימור הידע. אני מנהלת מעקב אחר יישום התכניות והצלחתן, מובילה פורומים בנושאי אינטייק וחינוך, ומלווה תהליכי קד"מ.

נשואה לגיא, אוהבת לשיר ולנגן ואוהבת תיאטרון.
שונאת לריב מטבעי ומאמינה בשפת הגישור והכלים השונים שלו לפתרון מחלוקות ללא תחושה של הפסד או התפשרות בקרב אף אחד מהצדדים.

toolsמאמרים, חוברות וספרים מקצועיים